سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عطر یاس

حضرت فاطمه(س) بنیانگذار تشیع

«»بسم الله الرحمن الرحیم«»

 


 

این درست است که تشیع در اصل به حدیث انذار و غدیر بازمی‌گردد و این هم درست است که اصحابى مانند سلمان، ابوذر، مقداد و عمار نخستین شیعیان امیر المؤمنین علی(علیه السلام) بودند، اما باید توجه داشت که همه اینها تنها پس از حضرت فاطمه(سلام الله علیها) قرار می‌گیرند که او نقش اساسى در آغاز حرکت تشیع در بستر تاریخ داشت.

در اصل این فاطمه بود که نخستین سنگ بناى تشیع را که تبرى از مخالفان امیر المؤمنین علی(علیه السلام) و مقام امامت و ولایت وى بود، استوار کرد.



تمامى منابع تاریخى گواه هستند که نخستین مخالفان سقیفه که همگى از اصحاب رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) بودند، در خانه فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اجتماع کردند.

بیشتر این افراد که زبیر هم در جمع آنان بود با تهدید و تطمیع خانه را ترک کردند.

خود امیر المؤمنین علی(علیه السلام) باقى ماند و همسرش فاطمه(سلام الله علیها)!!


یکى از این دو، می‌بایست پیشقدم می‌شد و از امامت دفاع می‌کرد. بسیار روشن بود که امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) باید بماند و این تنها فاطمه(سلام الله علیها) است که می‌بایست آشکار به دفاع از امامت بپردازد، حتى اگر جانش را سر این راه بگذارد.

 

مبارزات فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در منابع ثبت و ضبط شده و هیچ کس، حتى دروغگوترین راویان اخبار هم نمی‌توانند آن را انکار کنند. این مبارزات در قالب دفاع از حقوق حقه خود و شوهرش، نخستین سنگ بناى تشیع فاطمى و سپس تشیع علوى است.

...........................................

پا نوشت : برای استفاده بیشتر از مرکز نشر اعتقادات (منبع نوشته ام) میون 2تا گل رو کلیک کنید.


+ نوشته شده در جمعه 91/1/11 ساعت 3:51 عصر توسط عطرِِ یاس | نظر