سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عطر یاس

آنهایی که حجابشان خوب نیست، چرا حجابشان خوب نیست؟

 

اول این را به شما بگویم فکر نکنید که حالا کسی اگر فُکل بود خدای ناکرده این بی ‏عفّتیه یا ناپاکه یا بی‏ دینه یا... این لقب‏ها هیچکدام در شأن ایشان نیست. بسیاری از زنانی داریم، دخترانی داریم که با این که مثلاً موهای سرشان پیداست، اما تقوا دارند. حالا این کارشان مثال مثلاً فرض کنید که مردهایی که ریششان را می‏ تراشند، نه می‏ شود می‏ گفت خیل وقتها نماز شب هم می‏ خواند، مکه هم می‏ رود همه عباداتش را انجام می‏ دهد، حالا اصلاح صورتش آنطور که اسلام می‏ خواهد نیست. اگر یک دختری یک خانمی فوکلی است یک وقت نسبت بی‏دینی هرزگی، لاابالی، این کلمات زشت را اگر بگوییم...گفتن این کلمات زشت گناهش بیش از کار او است مواظب باشید که شأن افراد حفظ باشد.

این جلسه هم من تقاضا می‏کنم همه خواهرها و برادرها چه آنهایی که حجابشان نمره بیست است، چه آنهایی که حجابشان نمره ده است،شانزده است،دوازده است، همه باهم این بحث را گوش بدهیم. افرادیکه حجابشان کم‏رنگ من نوشتم (دلیل دارد یعنی به یکی از این) دلیل وضع حجابشان خوب نیست:
 1-گاهی یا فکر می‏ کند عیبی ندارد؛

مثل کسی که غذایی می‏ خورد فکر می‏ کند غذا سالمه یا... حالا مثلاً می‏ گوید چِشه بعضی این‏طورند، بعضی‏ها نمی‏ دانند که اینکار عواقبش چیه، مثل یک کسی که مثلاً بادام را با دندانش می‏ شکند. این الان نمی‏ داند آن یک کسی بگوید آقا این فشاری که دندان مال بادام شکستن نیست؛ مال پسته و فندق شکستن نیست؛ فشاری که می ‏آید دندان تَرَک بر می ‏دارد بعد غذا می ‏رود لاش بعد این غذا دندان کرم خوردگی دارد، پوسیدگی سیاه می‏ شود، بعد باید بدهی پر کنی چقدر وقتت را می‏گیرد. چقدر پولت را می‏گیرد. آن مواردی که باهش (با آن) پُر می‏ کنی باید از خارج بیاید. این همین کار شماها را وابسته به خارج می‏کند تو فکر نکن یک فندق شکستن فندقی که امروز می‏شکنی چند سال بعد وابسته می‏شوی که دلار برود خارج،  ولی خوب این است ناآگاهانه همین‏طور می‏گوید بابا دندانم سالم است تق می ‏شکند.

گاهی افراد عوارض را نمی‏ دانند که خانم با این وضعی که آمدی بیرون چه کارهایی می ‏شود کرد چه خطراتی دارد حالا من خطراتش را می ‏گویم پس بعضی‏ها فکر می‏ کنند عیبی ندارد آثار شوم را نمی‏ دانند. بعضی‏ها یک کمبودی دارند، می ‏خواهند خودشان را مطرح کنند.
 امام کاظم ‏علیه السلام فرمود: افرادی که در قیافه  البته مال زنها نیست  ، مردها هم همین طورند حتی مسجدی‏ها، مثلاً بیخودی یک عطسه‏ای می ‏کند که با همه عطسه‏ ها فرق می ‏کند. خوب مریضی خوب مثل باقی‏ها عطسه کن آ... یک جوری آمین می ‏گوید که با همه آمین‏ ها... امام کاظم ‏علیه السلام فرمود: هر کسی دست به یک حرکتی می ‏زند استثنایی، این پیداست یک مشکل روحی دارد، عقده ‏ای است، می‏ خواهد با این حرکت خودش را توی جامعه مطرح کند کمبود دارد حالا کمبود با بند کفش است، فُکل دارد با عمامه با ریشه با بلند کردن چرخ موتور است با سوت است با عطسه با آمینی با هر چی.
 گاهی وقتها روی هوی و هوس است خوشش می‏ آید می‏ گوید ببین من می ‏دانم فساد دارد ولی حالا دوست دارم هوس. پس بعضی عقده است، بعضی هوسه، بعضی جهله، خبر از... یعنی جاهل است نمی‏ داند عوارض‏ش را. بعضی می‏ گوید که خواهی نشوی رسوا... چون.دوستانش این رقمی باشد. بعضی‏ها خانوادگی است چون مادرش این رقمیه این هم این رقمی تربیت شده، بعضی‏ها می‏خواهند با نظام درافتند می‏گویند حالا که نظام طرفدار حجاب است ما برای مخالفت با نظام این کار را می‏ کنیم یعنی مثلاً هدف سیاسی دارند بعضی‏ها به خاطر تبلیغات سوءی که شده هر چه هست زیر سر چادری‏ هاست هر چه هست... یعنی یک جوری تبلیغات می‏کنند که...
توی فیلم‏ها حتی یک زن مجرم را به صورت چادری نشان می ‏دهند آنوقت آن زن چادر را مثلاً یک زن خیلی... تبلیغات می‏ کنند و حال آنکه الان برگشته الان خانم‏های محجب این که فوق تخصص پزشکی هستند فوق... خانم‏های با کمالی که استاد دانشگاه هستند این الان الحمد لله برگشته خیل از د... دخترهای بی چیز... خبری هم بجای ایشان است فوق‏ اش دیپلم فوق، فوق‏ اش فوق دیپلم یا لیسانس دارد آنهایی که فوق تخصص دارند خیلی کمالاته لباسشان کلاس‏اش بالاتره ولی خوب یک تبلیغات سوءی شد فکر می‏ کند که مثلاً بی‏ حجابی ترقی است
.

 بعضی‏ها هم عرض کنم به حضور جنابعالی که فکر می‏کند که خوب حالا من این گناه را می‏کنم می‏گوید بابا حالا مگر چادری‏ها با حجابها مگر غیبت نمی‏کنند بگذار آنها آن غیبت را بکنند من هم او آن گناه را می کند ما هم این گناه را بکنیم حالا شما فکر می‏کنید که حالا همه گناهان همین فُکل من است خیلی از اینها چادرهای گناهشان، گناهانشان از گناه فُکل من بیشتره فکر می‏کند حالا یک گناه ساده است که... اجمالا اینها دلایل بی حجابیه یکبار دیگر می‏ گویم یا بی‏خبریه می‏گوید عیبی ندارد... و جهله یا روانیه، عقده‏ایه یا نفسانیه میل هوی و هوس است یا اجتماعیه دوستانش بدحجابند نمی‏خواهند با حجاب بشود یا خانوادگیه مادرش این طوره این هم این طور شده یا سیاسیه می‏ خواهد با این رقمش با نظام در افتد یا تبلیغاتیه تبلیغات سوءی کردند یا وهمی است و هم خیال گرفتدش که مثلاً این رقم لباس علامت روشنفکریه اینها دلایل اینکه عده‏ای توی جامعه ما... ولی اینها هیچکدام دلیل را این که حالا مثلاً ما بگوییم اینها بی‏ دین‏ اند خدا نکرده نه بی عفت‏ اند نه اینها این حرفها نیست.

110

حتماً متوجه شدید یکی از برنامه های شیرین

درسهایی از قرآن ،حجاب در اسلام،  ادامه داره

چون زیاد بود گذاشتم

برای پست بعدی ، ان شاء الله


+ نوشته شده در سه شنبه 90/12/2 ساعت 4:21 عصر توسط عطرِِ یاس | نظر