سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عطر یاس

نوروزتان مبارک

مفضّل، فرزند عمر از امام صادق(علیه السلام) نقل مى کند که: خداوند بر حزقیلْ وحى فرستاد که: «این روز، روزى گرامى و بلند مرتبه نزد من است. با خود عهد کرده ام هر مؤمنى در این روز از من حاجتى بخواهد آن را برآورده سازم و آن روز، نوروز است»

نوروزتان مبارک

yamoghalleb عید نوروز در احادیث

 

ای آفتاب زهرا هجران بس است دیگر 

بی تو سیاه ماند صبح و سپیده ی ما

با خون هر شهیدی بر لوح دل نوشتیم

تقدیم مقدمت باد گل های چیده ما

همانگونه که در غیبت مقصریم ، در ظهور مؤثریم !! به امید اینکه امسال سال ظهور باشد ...

اللهم عجل لولیک الفرج


+ نوشته شده در دوشنبه 90/12/29 ساعت 7:24 عصر توسط عطرِِ یاس | نظر


مناجات با خدا

 

مناجات با خدا بابت عمری که گذشت !!

خدایا! به عزت و جلالت سوگند

با نافرمانى خود قصد مخالفت تو را نداشتم

و تمردم از این جهت نیست که در حقانیت تو شک و تردید دارم و یا از عذابت بى خبرم و یا به شکنجه تو اعتراض دارم

 بلکه از این روست که مرا هواى نفس فریفته و پرده پوشى تو بر این امر کمک کرد،

بارالهى ! اکنون چه کسى مرا از عذاب تو مى رهاند و چنگ به دامان که بزنم اگر دست مرا قطع بکنى ...

 واى بر من ! هرچه عمرم طولانى شود، گناهانم بیشتر مى گردد و توبه نمى کنم .

آیا وقت آن نرسیده است که حیا کنم ؟
اى منتهاى آمال و آرزوها!

 آیا با این همه امید و محبتى که به تو دارم مرا در آتش مى سوزانى ؟

چقدر کارهاى زشت و شرم آورى نموده ام !

 میان مردم جنایتکارتر از من کسى نیست !
خدایا! تو از هر عیب و نقص منزهى ، مردم چنان تو را معصیت مى کنند مثل اینکه تو آنان را نمى بینى ،

و چنان حلم مى ورزى که گویا تو را نافرمانى نکرده اند

 و طورى به خلق محبت مى کنى ، مثل اینکه به آنان نیازمندى ،

با اینکه خدایا تو از همه آنها بى نیازى.

ghadr5 دعا و مناجات مردم در شب های قدر +عکس

 به پیشگاه با عظمت تو رو آوردم تا بر من رحم نمایى و مرا مورد عفو و گذشت خود قرار دهى و روز قیامت در صحراى محشر چهره مولایم  محمد صلى الله علیه وآله و علی علیه السلام را به من بنمایانى .

(مناجات امام سجاد علیه السلام در مقابل کعبه)


+ نوشته شده در چهارشنبه 90/12/24 ساعت 8:31 صبح توسط عطرِِ یاس | نظر


یه هدیه ویژه

اینروزا حال و هوای بهار و تو هر خونه ای می شه حس کرد گلها دارن جوانه می زنن و هوا داره رو به گرمی می ره  ......همه مادرهای عزیز هم در حال خونه تکونی هستن از اینجا به همه مادر ها خسته نباشید می گم و امیدوارم زندگی همه مملو از شادی و خوشی باشه و روزگار بر وفق مرادشون باشه  یه هدیه برای کمک به شما .....

 

خونه تکونی

امیرالمو منین علیه السلام به یکى از اصحاب فرمود:
- مى خواهى از وضع خود و فاطمه علیهاالسلام براى تو صحبت کنم ؟
فاطمه در خانه من آن قدر آب آورد که آثار مشک بر سینه اش پیدا بود و آن قدر آسیاب کرد که دست هایش پینه بست و چنان در نظافت و پاک کردن خانه و پختن غذا زحمت کشید که لباسهایش کثیف و مندرس شد و او بسیار صدمه دید!
به همین خاطر به فاطمه توصیه کردم خوب است محضر رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم برسى و جریان را بیان نمایى ، شاید جهت کمک به تو خادمى بفرستد تا از این همه زحمت خلاص شوى ! فاطمه علیهاالسلام این توصیه مرا قبول کرد و نزد پیامبر صلى الله علیه و آله وسلم رفت ، اما چون ایشان را مشغول صحبت با اصحاب مى بیند، بدون آنکه خواسته اش را بگوید، باز مى گردد.
رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم که متوجه شده بودند فاطمه براى حاجتى آمده و بدون هیچ گونه صحبتى به خانه خود برگشته ، فرداى آن روز به منزل ما تشریف آوردند، و پس از سلام در کنار ما نشستند و آن گاه فرمودند:
- فاطمه جان ! دیروز به چه منظور پیش من آمدى ؟
فاطمه علیهاالسلام از خجالت نتوانست حاجتش را بگوید: من عرض کردم :
- یا رسول الله ! آن قدر آب آورده که بند مشک در سینه اش اثر گذاشته و آن قدر آسیاب گردانیده که دست هایش تاول کرده و... لذا گفتم محضر شما برسد شاید خادمى به ایشان مرحمت نمایید تا زحمت هایش کمتر شود.
رسول خدا فرمود:
مى خواهى مطلبى به شما بیاموزم که از خادم بهتر است . وقتى که خواستى بخوابید 33 مرتبه بگویید سبحان الله و 33 مرتبه بگویید الحمد لله و 34 مرتبه بگویید الله اکبر.(21) این ذکر صد مرتبه است ولى در نامه اعمال هزار حسنه (ثواب ) دارد.
فاطمه جان ! اگر این ذکرها را هر روز صبح بگویى خداوند خواسته هاى دنیا و آخرتت را برآورده خواهد کرد. فاطمه زهرا در جواب سه مرتبه گفت :
از خدا و پیغمبر راضى هستم .(22)
در جاى دیگر آمده است :
وقتى که فاطمه (ع ) شرح حالش را بیان کرد و کنیزى خواست ، ناگهان اشک در چشمان پیامبر صلى الله علیه وآله حلقه زد و فرمود:
- فاطمه جان ! به خدا سوگند! هم اکنون چهار صد نفر فقیر در مسجد هستند که نه غذا دارند و نه لباس ! مى ترسم اگر کنیز داشته باشى اجر و ثواب خدمت در خانه از تو گرفته شود! مى ترسم على بن ابى طالب علیه السلام در قیامت از تو مطالبه حق کند! سپس تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام را به آن بانو یاد داد، آن گاه به فاطمه علیهاالسلام گفتم :
- براى نیازهاى دنیوى نزد رسول خدا علیهاالسلام رفتى ، ولى خداوند ثواب آخرت به ما مرحمت فرمود.


+ نوشته شده در پنج شنبه 90/12/18 ساعت 10:22 عصر توسط عطرِِ یاس | نظر


در جواب یه مظلوم

یه بنده خدایی یه کامنت گذاشته بود و توش سوالی پرسیده بود . سوال و یه کم خلاصه جوابش امیدوارم مورد رضایت قرار بگیره

سلام می خواستم بگم آیا شهدا گناه می کنن یا نه؟ آیا تنها کسایی هستن که نا دانسته گناه کردن یا نه؟ آیا گناهشون رو براشون حساب می کنن یا نه ؟ آیا شهدا همون جورن که میگن هستن یا نه؟ آیا به کسانی که شهدا بهشون ظلم کردن پاداش میدن یانه؟ آیا هست شهیدی که مجازات بشه یا نه اون جوری که امام سجاد (ع) می فرماین آیا حق ما به گردن شهدا بیشتره یا حق اونا به گردن ما؟ و آیا بیگناه بالای دار میره یا نه؟        اگه نوشتی عنوانش رو بذار (در جواب یه مظلوم تا وسط دار رفته)

شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَکْرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ

در قرآن کریم درباره بخشش گناهان شهید چنین آمده است.

فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا لا کفّرن عنهم سیئاتهم و لادخلنهم جناتٍ تجری من تحتها الانهار ثواباً من عند الله و الله عنده حسن الثواب((195 آل عمران))

آنان که از وطن خود هجرت کردند و از دیار خود بیرون رانده شدند و در راه خدا رنج کشیدند، جهاد کردند و کشته شدند، همانا بدی های آنان را می پوشانیم و آنان را به بهشت هایی که از زیر درختان آن نهرهای آب، جاری و روان است، داخل می کنیم و این پاداشی است از جانب خدا و پاداشی که از جانب خدا باشد نیکوست.   در این آیه اشاره شد که خداوند همه بدی های کشته شدگان در راه خدا را نادیده می گیرد و بعلاوه از جانب خود به آنان نیکوترین پاداش را عطا می کند.

در همین رابطه احادیثی نیز ذکر شده است که به برخی از آنها اشاره می نمائیم.

قال النبی(ص) :

فاذا ودَّعهم اهلوهم بکت علیهم الحیتان و البیوت، تخرجون من ذنوبهم کما تخرج الحیة من سلخها.(کشف الاسرار وعده الابرار، ج2، ص347)

یعنی چون رزمندگان با اهل و خانواده خود خداحافظی کنند، ماهی ها و خانه ها، بر آنها می گریند و از گناهان خود خارج می شوند، همانگونه که مار، از پوست خود خارج می شود.

در حدیث دیگری که قبلاً ذکر شد و پیامبر شش خصلت را برای شهیدان ذکر نمودند اولین خصلت این بود که : اولین قطره خونی که از شهید بر زمین ریخته می شود گناهانش بخشیده و آمرزیده می گردد. که این لفظ در احادیث دیگری هم تکرار شده است.

امام صادق(ع) نیز در روایتی می فرمایند :

من قتل فی سبیل الله لم یعرفه الله من سیئاته(وسایل الشیعه، ج11، ص9)

یعنی کسی که در راه خدا به شهادت نائل شود، هیچ یک از گناهان و بدی هایش به او ارائه نخواهد شد یعنی از همه آنها چشم پوشی خواهد شد.

و در تفسیر آیهان لا خوف علیهم و لا هم یحزنون (170 آل عمران)

نیز آورده اند که به شهیدان بشارت می دهند که از گناهان گذشته خوفی نداشته باشند. زیرا خداوند گناهانشان را با شهادت پاک می سازد.

و در حدیثی دیگر از پیامبر(ص) سوال شد که چرا شهید مورد آزمایش و سوال واقع نمی شود؟ پیامبر(ص) فرمود زیرا شهید در زیر برق شمشیر آزمایش خود را به پایان رسانده است.

بعد نوشت : شهدا زنده ان مطمئناً اگه به کسی ظلم کردند هر جور شده ازش طلب حلالیت می کنن . و فکر می کنم حق شهدا به گردن ما بیشتره

پاسخ رو از تبیان گرفتم 

اگه شما هم پاسخی دارین خوشحال میشم منم استفاده کنم . ممنون


+ نوشته شده در یکشنبه 90/12/14 ساعت 11:36 صبح توسط عطرِِ یاس | نظر


حماسه حضور

بیانیه ده هزار بانوی فرهیخته برای مشارکت در انتخابات

مجموعه زنان کشور ما از همه جای دنیا بهترند. وقت کار که می‌رسد، کار سیاسی، کار فرهنگی و کار تشکیلاتی جلو هستند. وقت جهاد که می‌رسد، فرزندان خودشان را به دست خود به جبهه می‌فرستند. وقت خانه‌داری و تربیت اولاد که می‌رسد، کدبانوهای خانه دارند. همة این‌ها در دنیا کمیاب است. این‌ها خیلی ارزش است. این‌ها تربیت اسلامی است. این‌ها همه امیدبخش است.
(امام خامنه ای ، دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه شعبان، 29/9/76 جمهوری اسلامی)

image

زنان مسلمان ایران با شرکت در انتخابات توطئه های استکبارگران را نقش برآب می سازند

خبرگزاری بین المللی زنان (وفا) : بیش از 10 هزار نفر از زنان نخبه، فرهیخته و فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی با صدور بیانیه‌ای از زنان و خانواده‌های کشور برای حضور پررنگ در انتخابات دعوت کرده و تأکید کردند حضور پرشور زنان و مردان در انتخابات مجلس آخرین امیدهای غرب را برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی برباد خواهد داد.

زنان نخبه، فرهیخته، فعال و اعضای سازمانها و نهاد‌های غیر دولتی زنان در بیانیه‌ایی از آحاد مردم برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است: حرکت تاریخ ساز و انقلابی ملت ایران جهت تحقق آرمان‌های اسلام در نقطه عطف خود به سر می‌برد. در این فراز حساس تاریخ، دنیای استکباری غرب به سمت نابودی پیش می‌رود و در بحران‌های اقتصادی، مشروعیت سیاسی و محبوبیت جهانی غوطه‌ور است.

این بیانیه می‌افزاید: موج بیداری اسلامی در جهان اسلام و تنگ تر شدن حلقه محاصره رژیم اشغال‌گر صهیونیستی، این غده سرطانی منطقه، معادلات منطقه‌ای و جهانی را به سود جبهه جهانی مقاومت به رهبری ایران و به زیان جبهه استکباری غرب به رهبری آمریکا تغییر داده است.

با توجه به حساسیت تاریخی حال حاضر، آمریکا و جبهة استکباری/صهیونیستی غرب برای به زانو درآوردن ایران کمر همت بسته‌اند و از همه ابزار خود جهت تحقق این نیت شوم بهره می‌برند. از سویی بر علیه ایران اسلامی جنگ نرم برپا کرده اند و به فتنه گران داخلی دل خوش کرده‌اند و از سوی دیگر، می‌کوشند تا با ابزار نخ نما شده‌ای همچون تحریم اقتصادی، مردم را از حمایت نظام بازدارند.

سازمان‌های مردم نهاد زنان در این بیانیه تأکید می‌کنند: بر خلاف خواسته استکبارگران خارجی و فتنه گران داخلی، حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال و حمایت همه جانبه از انقلاب اسلامی در برابر فشارهای غرب سبب شده است که امیدهای غرب به درهم شکستن استقامت مردم ایران تضعیف شود. حضور پرشور زنان و مردان مومن و انقلابی ایران در انتخابات آخرین امیدهای غرب و نوکران داخلی ایشان برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی را برباد خواهد داد. انتخابات حافظ و مصون بخش نظام ماست و در این شرایط حساس و تاریخی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

در این بیانیه آمده است: زنان مسلمان، متعهد، آگاه و بصیر ایران اسلامی ضمن درک نقش مهم تاریخی خود در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به ندای رهبر خود لبیک می گویند و توطئه های استکبارگران و فتنه جویان را نقش برآب می سازند؛ شیرزنان مسلمان ایران با استجابت امر خدا، ولی خدا و نایب بر حق او مقام معظم رهبری، جامعه اسلامی را زنده و پویا نگه داشته و ایران اسلامی را در این فراز مهم تاریخ جاودانه خواهند ساخت.

منبع : وفا خبرگذاری بین المللی زنان و خانواده


+ نوشته شده در سه شنبه 90/12/9 ساعت 8:53 صبح توسط عطرِِ یاس | نظر


   1   2      >